Forum dédié au jeu tactique sur la seconde guerre mondiale édité par Avalanche Press.
 
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 Cassino

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kalman
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MessageSujet: Cassino   Mar 29 Jan à 18:24

Shocked , là, ils m'ont complètement bluffé, pas eu le temps de réfléchir pour passer le pré-order drunken
ça m'en fait 4 en attente, avec Elsenborn Ridge, Alaska's War et Artic Front, mais comment résister à ça :
http://www.avalanchepress.com/gameCassino.php
... à noter aussi ceci :
Citation :
the map sets a new standard for the Panzer Grenadier series.
... on en a pas fini avec les débats sur le graphisme ....
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kalman
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MessageSujet: Re: Cassino   Mar 29 Jan à 19:06

de plus, l'ouverture du pré-order s'accompagne d'une offre commerciale alléchante : le 2e jeu est gratuit ( s'il ne coûte pas plus cher ) et c'est valable sur tout le catalogue AP , merci Liz Very Happy
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kalman
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MessageSujet: Re: Cassino   Mar 29 Jan à 20:25

allez ! pour féter ça, j'ouvre un sujet sur Strategikon, un peu de pub ne fera pas de mal ...


Dernière édition par le Mer 30 Jan à 23:05, édité 1 fois
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svinkel
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MessageSujet: Re: Cassino   Mar 29 Jan à 23:57

salut

dis j'ai jamais commandé en preoroder chez avlanche ( je trouve les fdp chers) mais la ca me tente bien . 2 question est ce qu'ils prelevent direct- ou ils attendent l'envoi? ils passent par ups ou usps , car ups niet pas envie d'avoir des taxe en plus... merci de vos réponses
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kalman
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MessageSujet: Re: Cassino   Mer 30 Jan à 11:16

même réponse que sur Strat' , arrivage tranquille par la Poste .
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svinkel
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MessageSujet: Re: Cassino   Mer 30 Jan à 14:39

bon j'ai craqué du coup je l'ai commandé en prenant en jeu gratuit Elsenborn Ridge, du coup ca fait 85 dollars les 2, c'est correct mais je les trouve tout de même moins compétitifs sur les fdp que d'autre ( GMt par exemple)
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kalman
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MessageSujet: Re: Cassino   Mer 30 Jan à 23:04

toujours ce vieux problème des fdp chez Avalanche, heureusement que le dollar est notre ami !
de leur coté, je les crois volontiers quand ils disent :
Citation :
First Battle of Cassino
30 January 2008: The pending release of Cassino '44 has touched off more excitement among Panzer Grenadier fans than we've seen in years
et ils battent le fer tant qu'il est chaud avec un article sur la première bataille ( janvier-février) ... la petite mère Liz est une championne du marketing, respect !
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svinkel
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MessageSujet: Re: Cassino   Ven 1 Fév à 10:31

bon ben j'ai la réponse ils prélèvent de suite....au moins c'est fait
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kalman
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MessageSujet: Re: Cassino   Mar 5 Fév à 10:42

quelques designer's notes vues sur comsim :
Citation :
David Murray - Feb 4, 2008 5:42 pm (#13611 Total: 13619)


'You may not be interested in strategy, but strategy is interested in you.' Trotsky


Hi Steve, the Cassino module includes extensive special rules for the massif and the type of the towns and villages that were in the area, and for Cassino town itself both pre and post destruction rules are present. The area of the map stretches from Cairo in the north to Sant’Angelo in the south, and from the edge of Mount Trocchio to the east to just beyond Pignataro and the far slopes of Colle Sant Angelo in the west. About quarter of the map represents the Cassino massif with the rest of the map covering the Liri Valley.

Deciding on the extent of the map boundaries took some considerable time, but after quite extensive research the area depicted on the final map was decided up on as it allowed all the major actions around Cassino to be depicted and also gave the gamer a wide range of scenarios and terrain to experience.

The purpose of the Cassino operation was the opening up of the Liri Valley as this offered the only avenue north that would allow the allies to exploit their superiority in armour. The scenarios recreate all the key actions of the battles, and the campaigns offer the opportunity for the players to refight the campaign using alternative tactics. Historically the battle did become a battle of attrition that reflected the tactics of the First World War. This was not without reason at the time, especially for the initial US attack. The allies had cracked the German codes and were well aware of the pressure the Germans were under in repelling the allied assault – it did appear at the time that ‘one last push’ would be successful; indeed this was also the opinion of Kesselring, the German commander! The second and third assaults by the New Zealand Corp might have succeeded in tipping the balance; however the delay of the assault and the introduction of the Fallschirmjagers allowed the Germans to recover sufficiently to hang on. The final push in May was overwhelming and despite being costly for the allies there was little doubt it was going to be ultimately successful.

In terms of how the game plays – it will allow you to replicate the grinding assaults if that is your tactical choice, and I submitted a daily content piece on ‘tactical assault’ that creates a more ‘dynamic’ assault process for that very purpose. However because the PG system recreates historical results pretty well, repeating the actions of the past will yield similar results. The challenge, of course, is coming up with more successful tactics than were originally employed, as in most PG games it comes down to movement and manoeuvre. In the majority of successful actions that we gamed on the massif itself, taking time to move and counter-move even on the restrictive massif was often time well spent.

Both sides in the scenarios offer challenges, the allies generally have the numerical advantage and plenty of artillery and air support. The Germans have some very high quality units, usually in good defensive terrain but you always never seem to have quite enough units to cover all the areas needed. In fact I found the most difficult part of playing Cassino is judging the often necessary German counter-attacks needed on a key positions, go too early and the allies generally have enough firepower to hurt you, go too late and you might not win it back.

I am pleased with the accuracy and aesthetics of the map but the bottom line on this project was always how the game play does. I have tried hard to accurately recreate the battles of Cassino, but first and foremost I am a gamer, and the game had always been at the heart of the design process.

Doug McNair has spent quite some time developing this game, and the general consensus on this board it that since Doug has been leading the development of PG games the quality has improved. I am confident that Doug has made some improvements on my original design and that the final project should be a lot of fun!

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kalman
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MessageSujet: Re: Cassino   Jeu 7 Fév à 13:48

et aussi, une première dans le système, des règles de campagne, je suis très curieux de voir ça ... explications :
Citation :
David Murray - Feb 5, 2008 3:17 pm (#13630 Total: 13650)


'You may not be interested in strategy, but strategy is interested in you.' Trotsky


Hi Aaron, here is a quick summary of the campaign system for PG Cassino – this is from the original design document I submitted to Avalanche. I am sure Doug during development has made some improvements so the final system may be a little different.

There are two campaigns presented in Cassino ’44: Gateway to Rome:

Campaign One – 24th Jan to 9th Feb. This 16-day campaign covers the US 34th & 36th Divisions supported by the 756th Tank Battalion’s attack on the Gustav Line. The German forces include a mix of Infantry and Panzer Grenadier units, later also some paratroopers. This campaign can have a maximum of 13 battles depending on the players’ choices.

Campaign Two – 11th to 18th May. This 8-day campaign covers the start of Operation Diadem. The combined forces of Polish, Indian and British troops attempt to break through the Gustav Line. The Germans defend with Paras, Infantry, Panzer Grenadiers and assorted support units.

The campaign system was designed with two simple criteria: first each campaign battle will be playable within a single gaming session, and secondly the ‘campaign management’ element of the game should take no longer than 10 minutes for each campaign day. The second criteria has been met and mostly the first has as well although some of the battles in the second campaign can take longer depending on players’ choices.

Each campaign has a mini-map dividing the gaming map into areas, for example in Campaign One the map is divided up into the following areas: Liri Valley East, Liri Valley North, Liri Valley West, Cassino Massif North, Cassino Massif South, Cassino and German Reserve area. Players allocate their starting forces to their controlled areas.

For each campaign the players are allocated a number of ‘attack chits’ for example in the first campaign the Allies get 11 and the Germans get 2. Each campaign day the player secretly record if they are going to attack and whether it will be a day or night attack. These ‘attack chits’ represent the ability of each side to mount offensive actions.

The attacking player expends ‘Campaign points’ to ‘activate’ deployed formations for an attack. Units are based in historically formations, for infantry, grenadiers and paras this is usually by battalion. Various support units can also be ‘activated’ these are usually company strength.

For example in Campaign One the US player has 6 ‘Campaign Points’ to expend for the upcoming day battle, a potential purchase could be the following: 4 points to ‘activate’ two battalions of the 141st from the 36th Infantry Division. 2 points for ‘activating’ the 756th Tank battalion. The German player does not have to ‘activate’ units defending the attacked area but can expend some ‘Campaign Points’ to reinforce an area with additional units, but wont at this stage necessarily know which area has been selected for attack. Campaign Points are expended secretly and revealed simultaneously.

Each player has a pool of artillery and airplanes, which can be allocated for any battle. Each battle lasts at least 24 turns but has a variable end mechanism

This is of course just a quick summary and there are several other factors, such as weather, operational redeployment, delayed entry of formations, attrition, replacements but I hope the above gives you some insight.

si ça fonctionne bien, on pourra facilement l'adapter à d'autres boites, comme Beyond Normandy, voire créer nos propres mini-campagnes ...
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kalman
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MessageSujet: Re: Cassino   Ven 18 Avr à 11:56

de magnifiques images pour une magnifique carte, sur comsim :
http://talk.consimworld.com/WebX?50@95.FR8QdM7DXc9.3@.ee6fd1c

posts 2172,2173,2177.
( et j'attend toujours mon Artic Front Confused )
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kalman
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MessageSujet: Re: Cassino   Mar 22 Avr à 9:29

le design de la carte par l'auteur :
http://www.avalanchepress.com/cassino_map.php
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MessageSujet: Re: Cassino   Jeu 24 Juil à 12:34

le jeu semble avoir enflé, tant au niveau des cartes que des pions et du prix; 25 dollars de plus, bonne nouvelle pour ceux qui ont précommandé à l'ancien tarif , encore dispo quelques jours Very Happy
Citation :
Bigger Cassino Seems that Panzer Grenadier: Cassino '44 grew a little bit. With 990 playing pieces and four full-sized maps, it will be the largest game in the Panzer Grenadier series, so on July 29th, the price rises from $49.99 to $74.99. Get those orders in now to lock in the lower price; all existing orders will be honored at the old price.
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MessageSujet: Re: Cassino   Mar 13 Jan à 12:00

il ne va plus tarder, petite revue des protagonistes :
http://www.avalanchepress.com/cassino_pieces.php
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MessageSujet: Re: Cassino   Jeu 18 Juin à 0:47

j'ai reçu un mail qui me disait qu'ils l'avaient envoyé
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MessageSujet: Re: Cassino   Jeu 18 Juin à 15:54

pareil Very Happy
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MessageSujet: Re: Cassino   Sam 20 Juin à 13:38

recu ce matin, plein de planches de pions, les cartes sont grandes et surtout les hexagones ont été bien agrandis, plein d'aide de jeu pour jouer en campagne en plus des scénario...je retourne regarder le tout bounce
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kalman
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MessageSujet: Re: Cassino   Sam 20 Juin à 20:09

Mad tu gagnes la course !

...après dix huit mois d'attente, je ne suis plus à ça près Smile
je devrais l'avoir en début de semaine prochaine, avec ,entre autres, Kokoda et les ER winterized maps .
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MessageSujet: Re: Cassino   Sam 20 Juin à 20:21

les winterized map tu les as pas en double par hasard, jocade arrive pas à les avoir....

c'est clair que j'ai attendu , j'ai payé cassino en février 2008...

ce qui me déplait un peu à l'ouverture de boite c'est qu'on est obligé d'installer toutes les cartes ce qui fait une surface de jeu immense...enfin c'est ce que j'ai compris en parcourant rapidement les règles or je n'ai pas en temps normal cette surface donc pas de partie solo possible...
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MessageSujet: Re: Cassino   Sam 20 Juin à 22:04

non, pas en double, j'avais profité d'une offre AP pour les prendre avec Kokoda et un autre EF...
pour revenir à Cassino, ils sont grands comment, les hexs ?
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MessageSujet: Re: Cassino   Sam 20 Juin à 22:33

genre je pense que tu peux mettre 3/4 pions dedans les uns à cotés des autres
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MessageSujet: Re: Cassino   Sam 20 Juin à 23:07

C'est large comme ça :

http://www.boardgamegeek.com/image/483959


En fait la plupart des scénarios (et au moins une des deux campagnes) se jouent sur une partie de la carte.

Par contre ce n'est pas précisé au début de chaque scénario, il y a juste une indication du genre "au nord de 42xx et à l'ouest de xx16" ; il faut donc déployer les 4 cartes pour choisir celle(s) dont tu as besoin.

Il y a pas mal de règles spéciales pour les terrains (montagne, vallée inondée, sommets, lignes de crête, position fortifiées).

Un autre détail original, les alliés peuvent souvent tirer de la fumée avec leur OBA.
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kalman
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MessageSujet: Re: Cassino   Dim 21 Juin à 19:12

belle taille !
très confortable pour jouer Very Happy mais necessite pas mal de place ...
Citation :
En fait la plupart des scénarios (et au moins une des deux campagnes) se jouent sur une partie de la carte.
oui, comme BN, heureusement ....
Citation :
Un autre détail original, les alliés peuvent souvent tirer de la fumée avec leur OBA.
t'as raison, c'est original et assez rare chez PG, et ça change complètement la configuration d'un scénar ... j'ai toujours regretté dans les scénars BN ce tirage aléatoire de présence ou non de l'OBA fumigène,
peut-être auraient-ils dû mettre une certaine allocation fumigène en nombre de pions ....
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kalman
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MessageSujet: Re: Cassino   Dim 21 Juin à 19:14

et merci pour le lien, Orphéas, je n'avais pas vu ces photos , ça me rend tout frétillant d'impatience Very Happy
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Orpheas
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MessageSujet: Re: Cassino   Dim 21 Juin à 19:44

La première campagne avec les américains se joue sur les deux cartes au nord (+ 2 rangées d' hexs sur une troisième carte).

La seconde campagne (offensive britannique et polonaise) se joue sur les 4 cartes.


J'ai vérifié, ça rentre tout juste sur ma table de jeu ; je vais devoir utiliser une autre petite table pour poser les aides de jeux, les dés, etc...

Une carte de Cassino = 4 cartes géomorphiques (2 en longueur x 2 en largeur). Donc toute la surface = 4 cartes en longueur sur 4 en largeur (1,72m par 1,12m).

Belle surface en effet. Very Happy
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Cassino
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